اینترنت بیسیم ( 10 فناوری برتر )

اینترنت بیسیم ( 10 فناوری برتر )

درباره سایت
در پنجاه سال گذشته بروز تحولات گسترده در زمينه كامپيوتر و ارتباطات، تغييرات عمده اي را در عرصه هاي متفاوت حيات بشري به دنبال داشته است. انسان همواره از فناوري استفاده نموده و كارنامه حيات بشري مملو از ابداع فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات كه از آنان به عنوان فناوريهاي جديد و يا عالي، ياد مي شود بيشترين تاثير را در حيات بشري داشته اند. پس میتوان از فناوری به عنوان فناوری روز استفاده کرد و آن را پذیرفت.

اینترنت بیسیم ( 10 فناوری برتر )
بازدید : 55

 


قدمت وای‌فای به زمان‌های دور و درازی باز می‌گردد، اما اگر نگاهی گذرا داشته باشیم به نسخه اولیه این اتصال در خواهیم یافت که در سال ۱۹۹۵ میلادی، ارتباط بی‌سیم بیشتر شبیه به یک رؤیا بود تا حقیقت. نخستین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی بود که کالاهای بازرگانی جدیدی تحت عنوان «وای‌فای» وارد بازار شدند، با وجود آنکه سرعت این ارتباط بسیار پایین بود، باز هم به موجب مزایی بی‌شمارش مورد توجه کاربران قرار گرفت.
چنانچه پهنای باند شما خوب باشد، ارتباطات بی‌سیم خانگی، هم کارایی خوبی خواهند داشت و هم سرعت مناسبی، اما حتی تا به امروز نیز مناطق بسیاری وجود دارند که امکان استفاده از این نوع اینترنت را ندارند. مایکروسافت و دیگر شرکت‌های مطرح ارائه دهنده خدمات اینترنتی، تمام تلاش خود را برای برطرف نمودن نیاز این دسته از کاربران می‌کنند، با این همه باز هم ایجاد یک شبکه بی‌سیم برای ویندوز کاری بسیار دشوار است.
اما پس از آنکه ایجاد شبکه به نسبت ساده‌تر از قبل گشت استفاده از وای‌فای هم متداول‌تر شد. به این ترتیب کاربران می‌توانستند در حالی که روی کاناپه خود لم داده‌اند لپ‌تاپ خود را به دست بگیرند و گشت و گذاری در وب داشته باشند. گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، پرینترها، کنسول‌های بازی، سیستم‌های صوتی و دیگر ابزارها همه و همه می‌توانند به شبکه خانگی شما دست پیدا کنند و از طریق آن اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
کافیست قدم به داخل خیابان بگذارید، تا در محدوده چندین شبکه بی‌سیم قرار بگیرید، جالب است بدانید که تعداد این شبکه‌ها آنچنان زیاد خواهند بود که شما را متعجب می‌کند. به تدریج این فناوری آنچنان پیشرفته خواهد شد که شبکه‌هایی با پوشش رسانی محدوده یک شهر ایجاد می‌شود.
البته وای‌فای هم معایب مختص به خود را دارد که مهم‌ترین آن خطرات امنیتی است. برای مثال اگر روتر یا همان مسیریاب شما از کار بیافتد به یکباره ارتباط شما هم قطع می‌شود و وقفه بزرگی در کارهایتان ایجاد خواهد شد. اگر به اندازه کافی خوش‌شانس هستید که در یک خانه محکم و چند طبقه زندگی می‌کنید، متوجه می‌شوید که حتی با وجود در اختیار داشتن بهترین کانکشن هم، پوشش‌دهی شبکه شما در برخی قسمت‌ها چندان مطلوب نیست و اگر هم ارتباط شما به صورت پیوسته برقرار باشد (همیشه On باشید) علاوه بر آنکه مصرف برق شما بالا می‌رود، بیش از میزان مجاز خود داده‌ دریافت خواهید کرد.
اما برای آنکه درک بهتری از مزایای ارتباط ۸۰۲.۱۱ داشته باشید توصیه می‌کنیم که برای لحظه‌ای از منزل خارج شوید و یا اینکه به یک مسافرت دوردست بروید. به این ترتیب زندگی شما محدودتر خواهد شد و شما از هیجان کمتری برخوردار خواهد بود.



نویسنده :
تاریخ : سه شنبه 5 دی 1396 ساعت : 17:17
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید